dilluns, 17 de març del 2014

WebQuest

Coneguent l'aparell digestiu en animals

Coneguent l'aparell digestiu en animals

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEht3hpU-PidfwS_sScDa5-MbV_ZKX47k8YPYnP0u93OLW0WSTUDTHXSsDcxx9QtuDKpl2EHNKPuB2ZYjwmKowPlX214WAlqd67z3uTVop0bTJO-kwKrJoTjExhL2pkPIZjOHfr_tpDM7o8/s1600/5-vegetariano.jpg

Autor: Sara

E-mail: sara_11-09@hotmail.com

Área: Biologia i Geologia

Nivel: 1 Batxillerat



INTRODUCCIÓ
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiWgjLVx_TG8MrEIW08pnBdSSTKZey7JPMRSGhR2YC_2N5Aw4bpSW_Z8wwSzatR2FgRTfLJNpOt4DV4OQO5Vzra_gao1nJ0wVwMTBPVAOUHWmNbE3ePVd8cmNarGapdL-boWuNBn_YkzeK4/s1600/bienvenidos.gif

El procés digestiu forma part de la nutrició animal. És molt important obtindre nutrients per a poder desenvolupar les funcions vitals.

Durant la evolució la selecció natural ha afavorit l'aparició d'aparells digestius cada cop més especialitzats i més complexos.

En aquesta webquest anem a posar-nos en la pell d'un anatomista i anem a intentar reproduir el sistema digestiu d'un animal. Comencem!

TASCA

http://orientacionparatodos.files.wordpress.com/2011/05/tarea-nina21.jpg



La vostra feina consistirà en reproduir fisicament un aparell digestiu d'un animal que us interese d'una llista que us donaré.
La representació o model d'aparell digestiu pot estar realitzat en qualsevol tipus de material (imaginació al poder!)

PROCÉS

http://www.canalgif.net/Gifs-animados/Medicina/Cerebros/Imagen-animada-Cerebro-33.gif Per a realitzar la tasca caldrà que:

1. Formeu un grup de dos persones.

2. Escollireu un animal del qual representareu el seu sistema digestiu.

3. Caldrà primer que estudieu la seua anatomia, els órgans que conformen l'aparell digestiu, la morfologia externa...

4. Escollireu els materials que voleu utilitzar per a la representació gràfica (globus, tela, cartró, plastelina...)

5. Representareu físicament l'aparell digestiu.

6. Realitzareu una presentació oral a la classe on explicareu el funcionament de l'aparell digestiu del vostre animal i també perquè haveu escollit eixe model i quines complicacions haveu trobat a l'hora de fer el model. Podeu utilitzar una power point amb fotos de tot el procés per a acompanyar l'explicació oral.

RECURSOS

http://web.educastur.princast.es/proyectos/puertuasturies/archivos/xuegos/paxines/asturiesmaxica/recursos.gif

Ací us mostre una serie de links que vos poden ajudar a confeccionar el model. Podeu buscar, si voleu, informació sobre una animal que no aparega en la llista i el qual vos interesse. Els links són només una referència per a ajudar-vos.

Aparell digestiu vaca - http://www.ehowenespanol.com/sistema-digestivo-vaca-info_216189/
Aparell digestiu remugants i aus - http://elconocimientoyyo.galeon.com/
Aparell digestiu anèlids - http://cienciasdejoseleg.blogspot.com.es/2013/06/digestion-en-los-anelidos.html
Aparell digestiu planaries - http://sebastianromeu.blogspot.com.es/2008/08/gusanos-planos-animales-acelomados.html
Aparell digestiu èsser humà - http://www.juntadeandalucia.es/averroes/~29701428/salud/digesti.htm
AVALUACIÓ

http://www.colsallecartagena.edu.co/sites/default/files/evaluacion.jpg S'avaluarà l'activitat sobre 10 punts:

L'exactitud del model representat (2 punts)

La originalitat dels materials utilitzats (1 punt)

El model representat en conjunt (bona presentació, diferenciació dels diferents òrgans...) (2 punts)

La dificultad del model escollit (2 punts)

La presentació oral en classe (la utilització del llenguatge científic correcte) (2 punts)

La utilització d'una power point per a explicar la realització de l'activitat (fotos, power point...) (1 punt)

CONCLUSIÓ

http://www.escritorlaabakaakad.com/media/users/12/608318/images/public/73373/Escritor_Gifs.gif?v=1387670959801



En aquesta activitat es pretén que reflexionem sobre la diversitat i complexitat d'aparells digestius que existeixen als animals. Aquestos són fruit d'un procés evolutiu que ha anat dotant d'estratègies diferents als animals per a optimitzar el procés digestiu. Per altra part, també s'intenta que els alumnes aprecieu la dificultat que suposa representar un model i la importància del treball en equip per a la resolució de problemes que pogueren sorgir durant l'activitat. També s'intenta en aquesta activitat que l'alumne desenvolupe les competències necessàries per a la presentació en públic del seu treball.


Imprimir - Arriba

(Página creada con 1,2,3 Tu WebQuest - http://www.aula21.net/)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada